torsdag 31 mars 2011

onsdag+torsdag

Igår fixade vi till oss och begav oss mot Gulskogen och dess köpcenter :)
Började dock inte så bra då vi missade bussen efter att ha kollat på min armklocka (som visade sig gå 10 minuter sakta). Men vi tog en annan buss som tog oss till Blakstad och fick byta där till bussen som gick till askers station. Där sprang vi till posten och cissi betalade sin p-bot och jag skulle skicka iväg ett papper till vacant.. när jag väl betalat kuvertet och frimärket så tejpar jag igen brevet och lägger på det.. OCH GLÖMMER SKRIVA ADRESSEN! - klubbhuvud Rebecca!
Så med 5 minuter kvar till tågets avgång så sprang jag in till posten igen och sa att de måste öppna boxen för jag glömde adressera brevet (jo då, visst skrattade dem åt en tröga svensken!). Hon hittade min brev bland alla och så skrev jag adressen.. dock fick jag chansa på postnr för varken jag eller Cissi visste det exakt. Och när jag kom hem så såg jag att jag hade skrivit fel.. men va tjyven.. det kommer nog fram ändå :)

Sen iaf så åkte vi med tåget till Gulskogen, shoppade som om vi inte shoppat på några år! :) det var huuur härligt som helst! När vi kom tillbaka till Gulskogens tågstation så stod det ett tåg där (oslo-tåget) och en massa människor utanför med sina resväskor.. tydligen så hade det blivit något elproblem inne i Oslo så inga av tåget rullade.. så då kom det två stora bussar och plockade upp allt folk som egentligen skulle suttit på tåget.. och cissi och jag fick åka med till Asker, helt gratis! :)

Väl framme på stationen i Asker så orkar vi inte vänta på buss och vi orkar inte gå mera.. så vi tog en taxi hem för 100 kr :) och det är typ 4 km från stationen hem till Granbakken så dyrt var det då inte :D Sen bara degade vi hela kvällen.. jag började må illa och det slutade med att både jag och cecilia sprang på toaletten med vattendiareér och spyor! mm, så mysigt.. Måste varit den där jävla kinesresturangen, uuuuusch.

Och samtidigt som allt hände under dagen så hände en till sak... våra skattekort har strulat som bara den(utan skattekorten får vi ingen lön eller norsk personnr och för att få lön ska skattekortet vara inne senast den 1:a - imorgon!)! I fredags när jag ringde så hittade de mig i databasen och de skulle mejla till vilka det nu var om att det ska skyndas på.. men igår när både jag och cecilia ringde varsin gång, så hittade de oss inte. Anna ringde också en gång och hon ringde till kontoret där vi faktiskt var och ansökte men de hittade oss inte heller! sjukt frustrerande att veta att vi troligen inte får vår lön förrän 20 maj (får både april och maj lönen)... Men de skulle kolla upp felet och höra av sig till Anna i löpet av 1 eller 2 dagar och FAN ta dem om de har slarvat bort våra ansökningar!....

Aja, idag.. då ska vi städa lite och bara slappa! Troligen så sticker jag med mitt pick och pack till Anna imorgon på dagen och så åker vi till Sverige på söndag :)

ha de bra!

vpusspuss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar