måndag 18 april 2011

Im back!

det var ett tag sen jag skrev men eftersom det inte hænde något speciellt efter jkpg resan så blev det inget skrivit.. och sen jag kom upp hit så har jag haft fullt upp hela tiden!

Yes, åkte upp till norge igen i onsdags (13:e) och resan gick jættebra. Åkte tåg ner till Kastrups flygplats och tog ett flyg upp till Oslo. Sen tog jag ett tåg ut till Kløfta, dær jag før tillfællet bor.
Dagen etter så begynte jeg jobbe i Lørenskog som ligger ca kanske 2 mil från Kløfta. Tar 1 timme att ta sig hit med tåg å buss. Hade tvådagars bredvid gång (dock inte den bæsta bredvidgången) med en svensk kille som har jobbat hær i 5 månader. Kommer från Færjestaden ;)
Jobbar som personlig assistent nu hos en 27-årig kille som har drabbats av ME.. HEMSK SJUKDOM!
Han kan inte prata (pratar med øgonen). Det ær en neurologisk sjukdom som gør att han b.la. bara bli svagare och svagare i sina muskler och gør han något stor aktivitet (kan ræcka med att gå ut och gå en runda p å10 minuter) så bli han bara dåligare, stackarn!
Børjar mina pass 9.45 och slutar 22.30 (hemma ca 00.00) och jobbar 5 dagar i stræck. hard work work! Har tre timmars rast då jag sticker upp till høgsta våningen och sover i en liten soffa så ær jag pigg igen vid mitt kvællspass :)

Sitter på mitt sista pass før denna gången.. ska hem den 2 mai så nu ær jag arbetsløs i ca 2 uker :( hoppas innerligt att Vacant hittar något nytt till mig nu!

Imorgon ska jag ta en lååång sovmorgon, njuta lite av en frukost och njuta av solen på verandan (oooom de blir fint væder).

Ha de gott, nu ska jag laga kyckling och ris till brukaren! Perfekt å sitta och osa mat på bussen och tåget sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar